lørdag 15. oktober 2011

Berlevåg-veien ikke for turister?

Jeg leste en plass at det vurderes å gjøre også Berlevåg-veien til nasjonal turistvei. Jeg får håpe det skjer fort, for da blir veien tilrettelagt for turister.

I sommer prøvde jeg å leke turist med kamera. Jeg ville fange inn  noen av de vakre fjellformasjonene og annet langs veien med  mitt kamera.  Men jeg fikk store problemer med det, for det finnes nesten ingen steder man kan parkere ved noen av de flotteste formasjonene. 

 Akkurat på strekningen mellom Kongsfjord og Berlevåg  burde rette vedkommende tatt en befaring sammen med fotolystne for å finne ut hvor det bør bygges møte-/parkeringsplasser. 

Hva hjelper det å lokke med  vakker og vill natur hvis man som turist  ikke kan stoppe på en trygg måte for å nyte synet og fotografere? 
Olav E. Johansen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar