tirsdag 8. november 2011

Drømmefangerdama

Tekst og foto: Erna Fjelldahl
Under et skriveoppdrag støtte vi på henne, en sprell levende dame, ute i samme ærend som meg.
Vi måtte vente en stund på vårt intervjuobjekt og dermed ble vi sittende å prate med hverandre.
Hun fortalte at hun/hennes firma skal være hovedskribent i neste nr. av Drømmefangeren.  Damen heter Guro Gjestvang. Hun gleder seg svært til å gjøre denne jobben.
Guro er opprinnelig fra Toten, men har hatt adresse Alta de siste fem årene.  Av yrke er hun medietekniker i bunn, utdannet i Stavanger.  Hun har akkurat etablert sitt eget enkeltpersonforetak: ” Medieingeniør Guro Gjestvang”.
Guro jobber innenfor et bredt spekter innenfor media.  Hun jobber en del som lærer innenfor faget på Høgskolen i Alta. Hun er også svært velvillig innstilt med hensyn til oppdrag.
Da jeg hadde gjort den jobben jeg skulle gjøre, fant jeg ut at jeg skulle google litt og se om jeg fant noe om Guro der ute i luften.
Og det gjorde jeg. 
Guro har fanget drømmer tidligere. Hun deltok som mannskap på en jordomseiling, som startet fra Alta i juni -08.  Skipper var en lokal eventyrer, Rune Somby.  I løpet av den tre år lange turen var der flere personer som var inne kortere eller lengere tid som mannskap.
Guro var mannskap fra starten til 4. april -09 og siste delen av returen, 12. juni til 1. juli i år!  Sprek dame fra Toten!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar